České ekonomice se daří a firmy potřebují nové zaměstnance. Snaží se je nalákat různými způsoby, třeba netradičními kariérními videi či zajímavými webovými stránkami.
V České republice je přes 60% zaměstnanců, kteří se domnívají, že by si mohli v kariéře polepšit, ale nic aktivně nehledají a o pracovní nabídky se neucházejí. Jde o takzvané pasivní kandidáty. A právě na tyto kandidáty se firmy se firmy začínají obracet.
Při oslovování lidí je důležité být inovativní a vystoupit z řady, odlišit se od konkurence a zároveň oslovit správnou cílovou skupinu kandidátů.
Kariérní video je novou, ale stále více využívanou formou oslovení kandidátů na trhu práce. Většina videí se drží osvědčeného, klasického formátu prezentace firmy. Prezentuje firemní kulturu, benefity, běžný den zaměstnance. Ovšem zaujmou spíše netradiční snímky.