Firmy stále nabírají a pokud toho chcete využít, čeká vás poměrně nová věc – online pohovory. V čem se tyto pohovory liší? Na co si dát pozor a jak nebýt ve stresu?
1. Připravte se dopředu, nezapomeňte na poznámky
Zjistěte si dopředu informace o dané společnosti a opozici. Pokud budete mít přehled o směřování firmy, o hodnotách společnosti, zvýší vám to sebevědomí. Připravte si na stůl inzerát pracovní pozice, váš životopis a představení. Očekávejte typické dotazy: „Proč u nás chcete pracovat?“ „Čím můžete naší společnosti přispět?“
2. Neverbální komunikace je důležitá
Usmívejte se, chovejte se přirozeně a klidně. Udržujte oční kontakt a vyvarujte se ztrátě pozornosti. Především se nikdy nedívejte ani na mobil, ani na hodinky.
3. Otestujte techniku
Zkontrolujte připojení k internetu, zvukové a video funkce, ujistěte se, že máte vše nastaveno. Kompletně připraveni na pohovor byste měli být minimálně 10 minut před jeho plánovaným začátkem. Vyhnete se tak panice z toho, že nestíháte.
4. Zvolte vhodný dress-code a prostředí
Dejte se do gala, upravte se, abyste působili profesionálně. První dojem je klíčový, je to vaše vizitka a dáte najevo, že vám na práci záleží. Mějte u sebe připravenou sklenici vody. Vyberte zároveň vhodné místo a zkontrolujte, jak vypadá prostor okolo vás. Nechcete přece, aby byl kolem vás nepořádek ☹
5. Ptejte se
Zajímá vás, jak to ve firmě vypadá? Jaké jsou pracovní podmínky? Pokud máte jakékoliv pochybnosti, zeptejte se na konci pohovoru.